Bonjour x
Little Roastery

Koffiebranderij Little Roastery uit Amersfoort werd in 2025 vijf jaar en dat moest gevierd worden! Voor deze mijlpaal wilde eigenaar Gijs uitpakken met een uitgebreide campagne. Denk aan feestelijke en persoonlijke advertenties voor de promotie van proefpakketten, jubileumboxen, kortingen en winacties. Aan ons de taak om dit strategisch en visueel uit te werken met krachtige content. Voor deze campagne konden wij een perfecte blend maken met onze marketing-diensten en onze achtergrond in de koffiewereld. Een match made in heaven.

Het plan

Aangezien de verjaardag van Little Roastery dichtbij kwam, kregen wij vanaf de eerste meeting iets meer dan een maand om de volledige campagne op te zetten, vast te leggen en uit te werken. We startten daarom met een intensieve voorbereiding: concepten, inspiratie, moodboards, storyboards en praktische checklists. We hebben ook direct twee content dagen op locatie ingepland voor alle fotografie en videografie. Met alle vastgelegde beelden doken we meteen in de nabewerking, waardoor alle advertenties na twee weken live konden.

Dit project in het kort

Voor Little Roastery hebben we een uitgebreide, feestelijke en persoonlijke campagne uitgewerkt. Om verschillende acties onder de aandacht te brengen op sociale media, hebben wij zowel statische als video-advertenties aangeleverd. Dit hebben wij op korte termijn kunnen realiseren door een vlotte en intensieve samenwerking tussen Little Roastery, drie van onze content marketeers én onze grafisch vormgever.

  • Conceptontwikkeling
  • Fotografie
  • Videografie
  • Nabewerking
  • Grafische vormgeving

Een paar voorbeelden van onze fotografie voor de campagne.

Strategie

Met de advertenties wilden wij vooral aandacht onder de doelgroep vastpakken en vasthouden, om uiteindelijk verkoop te stimuleren. We hebben hiervoor een aantal effectieve methodes toegepast, waaronder een vlot tempo, specifieke lengtes voor de video’s, ondertiteling, grappige en onverwachte hooks, kleurrijke en stimulerende grafische elementen en concrete call to actions.

Inhoud

Het overkoepelende thema van alle advertenties was feestelijk en persoonlijk. Gericht op de verjaardag, de werknemers, de branderij en de acties. Met toeters en bellen (letterlijk) hebben wij alles uit de kast getrokken om dit te realiseren. Onderstaand vind je een aantal statische en bewegende voorbeelden van de opgeleverde advertenties.

Een paar voorbeelden van onze videografie voor de campagne.

Samenwerking

Na de eerste meeting ontvingen wij input voor alle afzonderlijke advertenties. Hier hebben wij heldere concepten voor geschreven. Drie van onze content marketeers én onze grafische vormgever hebben vervolgens samen inspiratie opgedaan voor deze concepten. Met de meest pakkende en bijpassende inspiratie hebben we concrete moodboards en storyboards gemaakt voor alle afzonderlijke advertenties: elk shot is van tevoren in detail uitgedacht en uitgeschreven. Van beeld tot tekst. Vanuit deze storyboards hebben wij tot slot verschillende checklists en tijdschema’s gemaakt, waarmee wij tijdens de contentdagen gestructureerd te werk konden gaan. Door de storyboards en tijdschema’s wist daarnaast het aanwezige personeel van Little Roastery wat ze konden verwachten gedurende de shoots

Tijdens de nabewerking hebben we regelmatig onze vooruitgang gedeeld met Gijs. We hebben daarnaast twee concrete feedback-momenten ingepland vóór de definitieve oplevering. Door dit nauwe contact konden we gericht inspelen op zijn wensen en verwachtingen.

Een paar voorbeelden van onze grafische stories voor de campagne.

Meer zien?

Bekijk één van onze andere cases die we hebben uitgelicht en raak geïnspireerd!

Smaakt naar meer? Neem contact op!

Wij weten precies hoe we een idee kunnen vertalen naar een tekst die de doelgroep van jouw bedrijf aanspreekt. Je kunt bij Bonjour terecht voor blogs, website teksten, productteksten, handleidingen, Engelse teksten, waarvoor eigenlijk niet?

Smaakt naar meer? Neem contact op!