Bonjour x Barista Essentials

Barista-Essentials is een snel groeiende start-up in koffie accessoires voor de thuis barista. Ze begonnen zelf ook thuis met het zetten van espresso’s en weten dus als geen ander dat het thuis barista vak gepaard gaat met vallen en opstaan. Barista-Essentials biedt de tools aan om andere koffieliefhebbers op weg te helpen. 

Het plan

Barista-Essentials klopte aan bij Studio Bonjour voor strakke, professionele productfoto’s en conversiegerichte productteksten voor barista accessoires. Daar sloot onze specialisatie in horeca- en koffiegerelateerde bedrijven naadloos bij aan. Na een vliegende start, werd dit uitgebreid met een handleiding, nieuwsbrieven, kennisblogs, grafisch ontwerp en verschillende ad hoc opdrachten. De basis van deze case werd gelegd met het opstellen van een handboek. Hierin werden de merkidentiteit van Barista-Essentials en een doelgroepanalyse meegenomen. Op deze manier bepaalden we een geïntegreerde marketing communicatiestrategie om de merkidentiteit van Barista-Essentials verder te versterken.

Dit project in het kort

Men neme een snel groeiende start-up in barista-accessoires, met de vraag om pakkende productteksten en -foto’s die de identiteit van het merk uitstralen. Voeg daar Studio Bonjour aan toe met expertise op het gebied van de koffiewereld en marketing. Het resultaat? Een succesvolle samenwerking. 

  • Fotografie
  • Copywriting (NL/EN)
  • Maildesign, -strategie en -campagnes
  • Hier vind je Barista Essentials

De uitvoering

Voor de copywriting werd een specifieke tone-of-voice en doelgerichte opzet van de teksten gehanteerd. Dit vormde ook de basis voor de mailstrategie waarbij we ook het design op ons hebben genomen. Anders dan voor de productteksten, werd met de nieuwsbrief ook ingezet op klantbetrokkenheid. Bij de kennisblogs pasten we onze vakkennis op het gebied van Specialty Coffee toe, wat heeft bijgedragen aan de groeiende online kennisbank van Barista-Essentials. Productfotografie vraagt om oog voor detail, wat breed is toegepast voor zowel packshots waarbij alleen producten in beeld zijn, als actiefoto’s met de producten in gebruik. Naast accessoires voor de thuisbarista, verkoopt Barista-Essentials ook koffiebonen, waarvan de zakken een nieuwe look mochten krijgen. Het design van deze nieuwe koffiezakken heeft Studio Bonjour ook op zich genomen. 

Dame met filterdrager en puckscreen in handen
Doseerring onder een maler
Filterdrager met doseerring en WDT-tool
Schoonmaak doen bij een Sage espressomachine
Kopje espresso naast een espressomachine
Sage Barista Express met twee kopjes eronder
Witte en grijze koffiekopjes van Barista Essentials

Meer cases

De ene case is de andere niet. Daarom bieden we bij Studio Bonjour altijd maatwerk aan. Dit betekent dat we samen met jou kijken wat jouw bedrijf kan gebruiken om nog succesvoller te worden. Met expertise op het gebied van horeca en marketing pakken we jouw online zichtbaarheid zowel technisch als inhoudelijk aan. We beperken onze dienstverlening niet strikt tot horecazaken, maar zijn gespecialiseerd in marketing voor alle soorten bedrijven die op zoek zijn naar maatwerk marketing. Bekijk onze andere cases en lees wat we voor een barista-influencer, productiebedrijf en groothandel hebben uitgevoerd. 

Smaakt naar meer? Neem contact op!

Wij weten precies hoe we een idee kunnen vertalen naar een tekst die de doelgroep van jouw bedrijf aanspreekt. Je kunt bij Bonjour terecht voor blogs, website teksten, productteksten, handleidingen, Engelse teksten, waarvoor eigenlijk niet?

Smaakt naar meer? Neem contact op!